- 1. Представяне
- 2. Сваляне и инсталация
- 3. Опознаване на интерфейса
- 4. Команди за навигиране - Move, Pan и Zoom
- 5. Object и Edit mode
- 6. Wireframe, Solid, Material и Shading view
- 7. Добавяне на обекти
- 8. Завъртане, придвижване и мащабиране на обекти
- 9. Snapping objects
- 10. 3D cursor и object origin
- 11. Linked objects
- 12. Материали
- 13. Асемблиране на сцена от няколко обекта
- 14. Прилагане на Point light
- 15. Опознаване на Sunlight
- 16. Добавяне на Spot light
- 17. Поставяне на Area light
- 18. Осветяване на сцената
- 19. Рендериране с Eevee
- 1. Анатомия на 3D обект - точки, ръбове и полигони
- 2. Модифициране на обект с Extrude
- 3. Омекотяване на ръбове с Bevel
- 4. Прилагане на Inset
- 5. Loop Cut и Edge Slide
- 6. Modifiers - Array
- 7. Modifiers - Bevel
- 8. Modifiers - Boolean
- 9. Modifiers - Solidify
- 10. Modifiers - Subdivision Surface
- 11. Modifiers - Mirror
- 1. Изграждане на стена и под
- 2. Изграждане на прозорци - 1 част
- 3. Изграждане на прозорци - 2 част
- 4. Моделиране на диван - основа
- 5. Моделиране на диван - възглавнички
- 6. Моделиране на диван - подлакътници
- 7. Моделиране на диван - Subdivision surface
- 8. Моделиране на бюро - основа
- 9. Моделиране на бюро - чекмеджета
- 10. Моделиране на бюро - дръжки
- 11. Моделиране на бюро - крака
- 1. Моделиране на компютър
- 2. Моделиране на подложка за компютъра
- 3. Импортиране на модел - клавиатура
- 4. Моделиране на мишка
- 5. Моделиране на стол - основа
- 6. Моделиране на стол - крака
- 7. Създаване на килим с Particles
- 8. Моделиране на саксия
- 9. Създаване на растение
- 10. Добавяне на рафтове
- 11. Създаване на колекция от книги
- 12. Импортиране на картина като plane
- 13. Моделиране на възглавничка за стол
- 14. Създаване на подложка за мишка
- 15. Общи корекции на моделите
- 16. Подобряване на композицията
Рендериране с Eevee
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Основни принципи на рендериране с Eevee в Blender
В Blender, Eevee е мощен рендер енджин, който позволява бързо визуализиране на 3D сцени с реалистични материали и осветление. Качеството на финалните рендери зависи основно от настройките на семплинга - колкото по-висока е стойността, толкова по-изчистено ще бъде изображението, но и ще отнема повече време за рендериране. Активирането на допълнителни опции като Ambient Occlusion и Screen Space Reflection значително подобрява визуалното качество, добавяйки дълбочина и реалистични отражения.
Стъпка по стъпка процес на рендериране
- Активирайте настройките на рендера чрез иконата с камера в дясното меню
- Проверете дали Eevee е избран като рендер енджин
Настройте семплинга според нуждите:
- За Viewport - по-ниски стойности за по-бърза работа
- За финален рендер - по-високи стойности за по-добро качество
Активирайте допълнителни настройки за по-добър резултат:
- Ambient Occlusion - за по-реалистични сенки
- Screen Space Reflection - за отражения
Позиционирайте камерата по един от следните начини:
- Изберете камерата и използвайте
G
за преместване иR
за ротация - Или използвайте Camera View (активирайте от меню N > View > Camera View)
- Натиснете
0
на numpad за преглед през камерата
- Изберете камерата и използвайте
Настройте резолюцията на рендера според нуждите ви
Натиснете
F12
за стартиране на рендераЗапазете готовото изображение чрез Image > Save As, избирайки формат (PNG, JPEG и др.)
Полезни команди и функции
F12
- стартира рендериране на сценатаG
- премества избрания обект (включително камерата)R
- ротира избрания обект0
(на numpad) - превключва към изглед през камератаN
- отваря/затваря страничното меню с настройкиShift + среден бутон
- при активиран Camera View позволява позициониране на камерата