Допълнения към урока
Дискусия към урока
Учебна програма
Учебна програма
Тайните на Blender
1. Първи стъпки в Blender
- 1. Представяне
- 2. Сваляне и инсталация
- 3. Опознаване на интерфейса
- 4. Команди за навигиране - Move, Pan и Zoom
- 5. Object и Edit mode
- 6. Wireframe, Solid, Material и Shading view
- 7. Добавяне на обекти
- 8. Завъртане, придвижване и мащабиране на обекти
- 9. Snapping objects
- 10. 3D cursor и object origin
- 11. Linked objects
- 12. Материали
- 13. Асемблиране на сцена от няколко обекта
- 14. Прилагане на Point light
- 15. Опознаване на Sunlight
- 16. Добавяне на Spot light
- 17. Поставяне на Area light
- 18. Осветяване на сцената
- 19. Рендериране с Eevee
2. Инструменти за моделиране
- 1. Анатомия на 3D обект - точки, ръбове и полигони
- 2. Модифициране на обект с Extrude
- 3. Омекотяване на ръбове с Bevel
- 4. Прилагане на Inset
- 5. Loop Cut и Edge Slide
- 6. Modifiers - Array
- 7. Modifiers - Bevel
- 8. Modifiers - Boolean
- 9. Modifiers - Solidify
- 10. Modifiers - Subdivision Surface
- 11. Modifiers - Mirror
3. Моделиране на основни обекти
- 1. Изграждане на стена и под
- 2. Изграждане на прозорци - 1 част
- 3. Изграждане на прозорци - 2 част
- 4. Моделиране на диван - основа
- 5. Моделиране на диван - възглавнички
- 6. Моделиране на диван - подлакътници
- 7. Моделиране на диван - Subdivision surface
- 8. Моделиране на бюро - основа
- 9. Моделиране на бюро - чекмеджета
- 10. Моделиране на бюро - дръжки
- 11. Моделиране на бюро - крака
4. Моделиране на допълнителни обекти
- 1. Моделиране на компютър
- 2. Моделиране на подложка за компютъра
- 3. Импортиране на модел - клавиатура
- 4. Моделиране на мишка
- 5. Моделиране на стол - основа
- 6. Моделиране на стол - крака
- 7. Създаване на килим с Particles
- 8. Моделиране на саксия
- 9. Създаване на растение
- 10. Добавяне на рафтове
- 11. Създаване на колекция от книги
- 12. Импортиране на картина като plane
- 13. Моделиране на възглавничка за стол
- 14. Създаване на подложка за мишка
- 15. Общи корекции на моделите
- 16. Подобряване на композицията
5. Материален редактор
6. Основни материали
7. UV Unwrapping
8. Рендериране на сцената
Modifiers - Subdivision Surface
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Subdivision Surface модификатор - ключът към плавни и детайлни модели
Subdivision Surface модификаторът е основен инструмент в Blender, който позволява създаването на сложни и изгладени модели от прости примитиви. Той увеличава резолюцията на полигоналната мрежа, като добавя нови полигони и изглажда повърхността, без да разрушава оригиналната топология. Това е особено полезно, когато искате да постигнете плавни преходи и органични форми, запазвайки контрола върху базовата структура на модела.
Стъпка по стъпка: Прилагане на Subdivision Surface
- Започнете с прост обект (куб или друг примитив)
- Добавете Subdivision Surface модификатор:
- Отидете в панела Modifier (иконата с гаечен ключ)
- Изберете Add Modifier → Generate → Subdivision Surface
- Настройте нивата на подразделяне:
- Levels Viewport: контролира детайлността в работната среда (по-ниска стойност за по-добра производителност)
- Levels Render: контролира детайлността при финалното рендериране (може да бъде по-висока)
- Добавете поддържащи ръбове за запазване на формата:
- Преминете в Edit Mode с
Tab
- Използвайте
Ctrl + R
за добавяне на нови ръбове (loop cuts) - Регулирайте броя на ръбовете със скрола на мишката
- Позиционирайте ръбовете близо до съществуващите ръбове с
S
и оста (X
илиY
)
- Преминете в Edit Mode с
- За да направите промените постоянни:
- Върнете се в Object Mode с
Tab
- Кликнете върху Apply в панела на модификатора
- Върнете се в Object Mode с
Полезни команди и функции
Tab
- Превключване между Object Mode и Edit ModeCtrl + R
- Добавяне на loop cut (нов ръб)S
- Мащабиране на селектирани елементиS
+X
/Y
/Z
- Мащабиране по определена ос- Subdivision Surface параметри:
Levels Viewport
- Ниво на подразделяне в работната средаLevels Render
- Ниво на подразделяне при рендериране
Запиши се в Аула
Ако вече имаш регистрация влез оттук