- 1. Представяне
- 2. Сваляне и инсталация
- 3. Опознаване на интерфейса
- 4. Команди за навигиране - Move, Pan и Zoom
- 5. Object и Edit mode
- 6. Wireframe, Solid, Material и Shading view
- 7. Добавяне на обекти
- 8. Завъртане, придвижване и мащабиране на обекти
- 9. Snapping objects
- 10. 3D cursor и object origin
- 11. Linked objects
- 12. Материали
- 13. Асемблиране на сцена от няколко обекта
- 14. Прилагане на Point light
- 15. Опознаване на Sunlight
- 16. Добавяне на Spot light
- 17. Поставяне на Area light
- 18. Осветяване на сцената
- 19. Рендериране с Eevee
- 1. Анатомия на 3D обект - точки, ръбове и полигони
- 2. Модифициране на обект с Extrude
- 3. Омекотяване на ръбове с Bevel
- 4. Прилагане на Inset
- 5. Loop Cut и Edge Slide
- 6. Modifiers - Array
- 7. Modifiers - Bevel
- 8. Modifiers - Boolean
- 9. Modifiers - Solidify
- 10. Modifiers - Subdivision Surface
- 11. Modifiers - Mirror
- 1. Изграждане на стена и под
- 2. Изграждане на прозорци - 1 част
- 3. Изграждане на прозорци - 2 част
- 4. Моделиране на диван - основа
- 5. Моделиране на диван - възглавнички
- 6. Моделиране на диван - подлакътници
- 7. Моделиране на диван - Subdivision surface
- 8. Моделиране на бюро - основа
- 9. Моделиране на бюро - чекмеджета
- 10. Моделиране на бюро - дръжки
- 11. Моделиране на бюро - крака
- 1. Моделиране на компютър
- 2. Моделиране на подложка за компютъра
- 3. Импортиране на модел - клавиатура
- 4. Моделиране на мишка
- 5. Моделиране на стол - основа
- 6. Моделиране на стол - крака
- 7. Създаване на килим с Particles
- 8. Моделиране на саксия
- 9. Създаване на растение
- 10. Добавяне на рафтове
- 11. Създаване на колекция от книги
- 12. Импортиране на картина като plane
- 13. Моделиране на възглавничка за стол
- 14. Създаване на подложка за мишка
- 15. Общи корекции на моделите
- 16. Подобряване на композицията
Моделиране на възглавничка за стол
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Ключови техники за моделиране на реалистична възглавничка
В този урок научаваме как да създадем реалистична възглавничка за стол, използвайки Subdivision Surface модификатор и Proportional Editing. Най-важното е да придадем естествен, използван вид на възглавничката чрез деформации и леко асиметрично позициониране върху стола.
Стъпка по стъпка процес на моделиране
Позиционирайте 3D курсора върху стола с клавиш
7
иShift + десен бутон
Добавете куб с
Shift + A
→ Mesh → CubeНамалете размера на куба с клавиш
S
Добавете Subdivision Surface модификатор:
- Отидете в панела Modifiers
- Изберете Add Modifier → Subdivision Surface
- Увеличете нивата за Viewport и Render
Приложете Shade Smooth с десен бутон върху обекта
Влезте в Edit Mode с клавиш
Tab
Сплескайте формата с
S
иZ
Добавете поддържащи ръбове с
Ctrl + R
около обектаПреместете възглавничката нагоре с
A
(за да селектирате всичко), след товаG
иZ
Активирайте Proportional Editing с клавиш
O
Селектирайте отделни точки и ги деформирайте с
G
, контролирайки радиуса на въздействие с колелцето на мишкатаДеактивирайте Proportional Editing с
O
когато приключите с деформациитеЗавъртете леко възглавничката с
R
иZ
за по-реалистично позициониранеФинално позициониране с
G
иX
за леко изместване напред
Полезни команди и функции
Shift + десен бутон
- Преместване на 3D курсораShift + A
- Добавяне на нови обектиS
- Мащабиране на обектTab
- Превключване между Object Mode и Edit ModeCtrl + R
- Добавяне на поддържащи ръбове (loop cuts)O
- Включване/изключване на Proportional EditingG
- Преместване на селекция/
(на нампада) - Изолиран режим на работа с обектаA
- Селектиране на всички елементиR
- Ротация на селекция