Допълнения към урока
Дискусия към урока
Учебна програма
Учебна програма
Тайните на Blender
1. Първи стъпки в Blender
- 1. Представяне
- 2. Сваляне и инсталация
- 3. Опознаване на интерфейса
- 4. Команди за навигиране - Move, Pan и Zoom
- 5. Object и Edit mode
- 6. Wireframe, Solid, Material и Shading view
- 7. Добавяне на обекти
- 8. Завъртане, придвижване и мащабиране на обекти
- 9. Snapping objects
- 10. 3D cursor и object origin
- 11. Linked objects
- 12. Материали
- 13. Асемблиране на сцена от няколко обекта
- 14. Прилагане на Point light
- 15. Опознаване на Sunlight
- 16. Добавяне на Spot light
- 17. Поставяне на Area light
- 18. Осветяване на сцената
- 19. Рендериране с Eevee
2. Инструменти за моделиране
- 1. Анатомия на 3D обект - точки, ръбове и полигони
- 2. Модифициране на обект с Extrude
- 3. Омекотяване на ръбове с Bevel
- 4. Прилагане на Inset
- 5. Loop Cut и Edge Slide
- 6. Modifiers - Array
- 7. Modifiers - Bevel
- 8. Modifiers - Boolean
- 9. Modifiers - Solidify
- 10. Modifiers - Subdivision Surface
- 11. Modifiers - Mirror
3. Моделиране на основни обекти
- 1. Изграждане на стена и под
- 2. Изграждане на прозорци - 1 част
- 3. Изграждане на прозорци - 2 част
- 4. Моделиране на диван - основа
- 5. Моделиране на диван - възглавнички
- 6. Моделиране на диван - подлакътници
- 7. Моделиране на диван - Subdivision surface
- 8. Моделиране на бюро - основа
- 9. Моделиране на бюро - чекмеджета
- 10. Моделиране на бюро - дръжки
- 11. Моделиране на бюро - крака
4. Моделиране на допълнителни обекти
- 1. Моделиране на компютър
- 2. Моделиране на подложка за компютъра
- 3. Импортиране на модел - клавиатура
- 4. Моделиране на мишка
- 5. Моделиране на стол - основа
- 6. Моделиране на стол - крака
- 7. Създаване на килим с Particles
- 8. Моделиране на саксия
- 9. Създаване на растение
- 10. Добавяне на рафтове
- 11. Създаване на колекция от книги
- 12. Импортиране на картина като plane
- 13. Моделиране на възглавничка за стол
- 14. Създаване на подложка за мишка
- 15. Общи корекции на моделите
- 16. Подобряване на композицията
5. Материален редактор
6. Основни материали
7. UV Unwrapping
8. Рендериране на сцената
Материал - възглавничка, дръжки и стол
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Ключови техники за материали в Blender
В този урок се разглежда създаването на различни материали за мебели - метални дръжки за чекмедже, текстилна възглавничка и стол. Най-важното е да разберете как да настройвате параметрите Metallic и Roughness за постигане на реалистични материали, както и да използвате инструмента за избор на цвят (eyedropper) за съгласуване на цветовете между различни обекти.
Стъпка по стъпка създаване на материали
Метални дръжки за чекмедже:
- Създайте нов материал с име "Desk Handles"
- Променете Base Color към тъмно синкав цвят
- Увеличете Metallic параметъра до максимум за постигане на метален ефект
- Коригирайте цвета според нуждите за по-реалистичен вид
Възглавничка:
- Създайте нов материал с име "Cushion"
- За съвпадение на цвета с дивана използвайте:
- Eyedropper инструмента за приблизително съвпадение
- Или копирайте HEX кода от дивана (селектирайте дивана, копирайте кода и го поставете с
Ctrl+V
)
- Добавете шев за по-голяма детайлност:
- В Edit Mode добавете два loop cut-а с
Ctrl+R
- Приближете ги с
S
,Z
- Селектирайте edge loop с
Alt+клик
- Използвайте
Alt+E
и изберете "Extrude Faces Along Normals"
- В Edit Mode добавете два loop cut-а с
Стол:
- Създайте материал "JR Base" за основата на стола
- Задайте червеникав/розов цвят
- Намалете Roughness за по-отразителна повърхност
- Създайте материал "JR Legs" за крачетата
- Използвайте тъмен, почти черен цвят
- Създайте материал "JR Base" за основата на стола
Полезни команди и функции
Ctrl+R
- Добавяне на loop cutAlt+E
- Меню за различни видове екструдиранеAlt+клик
- Селектиране на edge loopS
,Z
- Мащабиране по Z оста- Eyedropper инструмент - Копиране на цвят от сцената
Metallic
параметър - Контролира металния вид на повърхносттаRoughness
параметър - Контролира отразителността на повърхността
Запиши се в Аула
Ако вече имаш регистрация влез оттук