Допълнения към урока
Дискусия към урока
Учебна програма
Учебна програма
Тайните на Blender
1. Първи стъпки в Blender
- 1. Представяне
- 2. Сваляне и инсталация
- 3. Опознаване на интерфейса
- 4. Команди за навигиране - Move, Pan и Zoom
- 5. Object и Edit mode
- 6. Wireframe, Solid, Material и Shading view
- 7. Добавяне на обекти
- 8. Завъртане, придвижване и мащабиране на обекти
- 9. Snapping objects
- 10. 3D cursor и object origin
- 11. Linked objects
- 12. Материали
- 13. Асемблиране на сцена от няколко обекта
- 14. Прилагане на Point light
- 15. Опознаване на Sunlight
- 16. Добавяне на Spot light
- 17. Поставяне на Area light
- 18. Осветяване на сцената
- 19. Рендериране с Eevee
2. Инструменти за моделиране
- 1. Анатомия на 3D обект - точки, ръбове и полигони
- 2. Модифициране на обект с Extrude
- 3. Омекотяване на ръбове с Bevel
- 4. Прилагане на Inset
- 5. Loop Cut и Edge Slide
- 6. Modifiers - Array
- 7. Modifiers - Bevel
- 8. Modifiers - Boolean
- 9. Modifiers - Solidify
- 10. Modifiers - Subdivision Surface
- 11. Modifiers - Mirror
3. Моделиране на основни обекти
- 1. Изграждане на стена и под
- 2. Изграждане на прозорци - 1 част
- 3. Изграждане на прозорци - 2 част
- 4. Моделиране на диван - основа
- 5. Моделиране на диван - възглавнички
- 6. Моделиране на диван - подлакътници
- 7. Моделиране на диван - Subdivision surface
- 8. Моделиране на бюро - основа
- 9. Моделиране на бюро - чекмеджета
- 10. Моделиране на бюро - дръжки
- 11. Моделиране на бюро - крака
4. Моделиране на допълнителни обекти
- 1. Моделиране на компютър
- 2. Моделиране на подложка за компютъра
- 3. Импортиране на модел - клавиатура
- 4. Моделиране на мишка
- 5. Моделиране на стол - основа
- 6. Моделиране на стол - крака
- 7. Създаване на килим с Particles
- 8. Моделиране на саксия
- 9. Създаване на растение
- 10. Добавяне на рафтове
- 11. Създаване на колекция от книги
- 12. Импортиране на картина като plane
- 13. Моделиране на възглавничка за стол
- 14. Създаване на подложка за мишка
- 15. Общи корекции на моделите
- 16. Подобряване на композицията
5. Материален редактор
6. Основни материали
7. UV Unwrapping
8. Рендериране на сцената
Осветяване на сцената
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Основни принципи на 3-точковото осветяване в Blender
В този урок научаваме как да създадем професионално осветление на сцена чрез техниката на 3-точковото осветяване. Тази система включва ключова светлина (основен източник), запълваща светлина (омекотява сенките) и контурна светлина (очертава ръбовете на обектите). Правилното позициониране и настройване на мощността на всяка светлина е ключово за създаване на визуално привлекателна сцена.
Стъпка по стъпка: Създаване на 3-точково осветление
Подготовка на сцената:
- Премахнете ненужните обекти (като торуса)
- Променете цвета на маймунката на бяло чрез Material > Base Color
- Добавете равнина (Plane) с
Shift + A
и я мащабирайте сS
- Позиционирайте равнината под обектите с
G
иZ
Създаване на ключова светлина:
- Добавете Area Light с
Shift + A > Light > Area Light
- Позиционирайте я над обектите с
G
иZ
- Увеличете мощността до около 1000W
- Завъртете светлината с
R
иX
да сочи към обектите
- Добавете Area Light с
Добавяне на запълваща светлина:
- Копирайте ключовата светлина с
Shift + D
- Позиционирайте я отстрани на обектите
- Намалете мощността до около 150W
- Завъртете я да осветява обектите под ъгъл
- Копирайте ключовата светлина с
Поставяне на контурна светлина:
- Преместете 3D курсора в края на равнината
- Добавете нова Area Light
- Позиционирайте я над равнината
- Завъртете я с
R X -90
градуса - Увеличете мощността до около 20000W
- Позиционирайте я с
G
иY
за оптимален ефект
Полезни команди и настройки
Shift + A
- Добавяне на нови обекти и светлиниG
- Преместване на обектиR
- Завъртане на обектиS
- Мащабиране на обектиShift + D
- Дублиране на обекти- Настройки на светлините:
- Power (W) - Контролира интензитета на светлината
- Roughness - При материалите контролира отразителността (0.5 е добра стойност за повечето обекти)
Запиши се в Аула
Ако вече имаш регистрация влез оттук