- 1. Представяне
- 2. Сваляне и инсталация
- 3. Опознаване на интерфейса
- 4. Команди за навигиране - Move, Pan и Zoom
- 5. Object и Edit mode
- 6. Wireframe, Solid, Material и Shading view
- 7. Добавяне на обекти
- 8. Завъртане, придвижване и мащабиране на обекти
- 9. Snapping objects
- 10. 3D cursor и object origin
- 11. Linked objects
- 12. Материали
- 13. Асемблиране на сцена от няколко обекта
- 14. Прилагане на Point light
- 15. Опознаване на Sunlight
- 16. Добавяне на Spot light
- 17. Поставяне на Area light
- 18. Осветяване на сцената
- 19. Рендериране с Eevee
- 1. Анатомия на 3D обект - точки, ръбове и полигони
- 2. Модифициране на обект с Extrude
- 3. Омекотяване на ръбове с Bevel
- 4. Прилагане на Inset
- 5. Loop Cut и Edge Slide
- 6. Modifiers - Array
- 7. Modifiers - Bevel
- 8. Modifiers - Boolean
- 9. Modifiers - Solidify
- 10. Modifiers - Subdivision Surface
- 11. Modifiers - Mirror
- 1. Изграждане на стена и под
- 2. Изграждане на прозорци - 1 част
- 3. Изграждане на прозорци - 2 част
- 4. Моделиране на диван - основа
- 5. Моделиране на диван - възглавнички
- 6. Моделиране на диван - подлакътници
- 7. Моделиране на диван - Subdivision surface
- 8. Моделиране на бюро - основа
- 9. Моделиране на бюро - чекмеджета
- 10. Моделиране на бюро - дръжки
- 11. Моделиране на бюро - крака
- 1. Моделиране на компютър
- 2. Моделиране на подложка за компютъра
- 3. Импортиране на модел - клавиатура
- 4. Моделиране на мишка
- 5. Моделиране на стол - основа
- 6. Моделиране на стол - крака
- 7. Създаване на килим с Particles
- 8. Моделиране на саксия
- 9. Създаване на растение
- 10. Добавяне на рафтове
- 11. Създаване на колекция от книги
- 12. Импортиране на картина като plane
- 13. Моделиране на възглавничка за стол
- 14. Създаване на подложка за мишка
- 15. Общи корекции на моделите
- 16. Подобряване на композицията
Modifiers - Array
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Най-важното за Array модификатора в Blender
Array модификаторът в Blender позволява създаване на множество копия (инстанции) на обект по неразрушителен начин. Основното предимство е, че промените в оригиналния обект автоматично се отразяват във всички копия, докато модификаторът е активен. Това е изключително полезно за създаване на сложни модели с повтарящи се елементи, като стени, огради или други подобни структури.
Как да използвате Array модификатора стъпка по стъпка
- Селектирайте обекта, който искате да дублирате
- Отидете в панела с модификатори (иконката с ключ)
- Изберете Add Modifier → Generate → Array
Настройте параметрите:
- Count - определя броя на копията (например 8)
- Factor X/Y/Z - контролира разстоянието между копията по съответната ос
За създаване на по-сложни структури:
- Преминете в Object Mode с
Tab
- Създайте свързани дубликати с
Alt + D
- Заключете движението по определена ос (например Y) и изместете
- Използвайте
Shift + R
за повтаряне на последното действие
- Преминете в Object Mode с
За прилагане на модификатора:
- Преминете в Object Mode
- От падащото меню на модификатора изберете Apply
Полезни команди и функции
Tab
- превключване между Object Mode и Edit ModeAlt + D
- създаване на свързан дубликатShift + R
- повтаряне на последното действиеG
- преместване на селектирани елементиI
- екструдиране на полигони3
- превключване към селекция на полигони
Задача за упражнение
Създайте стена с прозорци, използвайки Array модификатора. Първо моделирайте един сегмент от стената, след което приложете Array модификатор по хоризонтала. Създайте свързан дубликат и го преместете нагоре, за да формирате втори етаж. Експериментирайте с промени в оригиналния сегмент и наблюдавайте как те се отразяват във всички копия.