Допълнения към урока
Дискусия към урока
Учебна програма
Учебна програма
Тайните на Blender
1. Първи стъпки в Blender
- 1. Представяне
- 2. Сваляне и инсталация
- 3. Опознаване на интерфейса
- 4. Команди за навигиране - Move, Pan и Zoom
- 5. Object и Edit mode
- 6. Wireframe, Solid, Material и Shading view
- 7. Добавяне на обекти
- 8. Завъртане, придвижване и мащабиране на обекти
- 9. Snapping objects
- 10. 3D cursor и object origin
- 11. Linked objects
- 12. Материали
- 13. Асемблиране на сцена от няколко обекта
- 14. Прилагане на Point light
- 15. Опознаване на Sunlight
- 16. Добавяне на Spot light
- 17. Поставяне на Area light
- 18. Осветяване на сцената
- 19. Рендериране с Eevee
2. Инструменти за моделиране
- 1. Анатомия на 3D обект - точки, ръбове и полигони
- 2. Модифициране на обект с Extrude
- 3. Омекотяване на ръбове с Bevel
- 4. Прилагане на Inset
- 5. Loop Cut и Edge Slide
- 6. Modifiers - Array
- 7. Modifiers - Bevel
- 8. Modifiers - Boolean
- 9. Modifiers - Solidify
- 10. Modifiers - Subdivision Surface
- 11. Modifiers - Mirror
3. Моделиране на основни обекти
- 1. Изграждане на стена и под
- 2. Изграждане на прозорци - 1 част
- 3. Изграждане на прозорци - 2 част
- 4. Моделиране на диван - основа
- 5. Моделиране на диван - възглавнички
- 6. Моделиране на диван - подлакътници
- 7. Моделиране на диван - Subdivision surface
- 8. Моделиране на бюро - основа
- 9. Моделиране на бюро - чекмеджета
- 10. Моделиране на бюро - дръжки
- 11. Моделиране на бюро - крака
4. Моделиране на допълнителни обекти
- 1. Моделиране на компютър
- 2. Моделиране на подложка за компютъра
- 3. Импортиране на модел - клавиатура
- 4. Моделиране на мишка
- 5. Моделиране на стол - основа
- 6. Моделиране на стол - крака
- 7. Създаване на килим с Particles
- 8. Моделиране на саксия
- 9. Създаване на растение
- 10. Добавяне на рафтове
- 11. Създаване на колекция от книги
- 12. Импортиране на картина като plane
- 13. Моделиране на възглавничка за стол
- 14. Създаване на подложка за мишка
- 15. Общи корекции на моделите
- 16. Подобряване на композицията
5. Материален редактор
6. Основни материали
7. UV Unwrapping
8. Рендериране на сцената
Моделиране на мишка
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Ключови аспекти при моделирането на компютърна мишка
В този урок научаваме как да моделираме компютърна мишка като част от компютърната периферия в Blender. Основният подход е да започнем с прост Plane обект, който постепенно оформяме чрез екструдване и модификатори, за да постигнем реалистична форма на мишка. Ключово е запазването на плавните, заоблени форми, характерни за компютърните мишки.
Стъпка по стъпка процес на моделиране
- Натиснете
7
на Numpad, за да видите сцената отгоре - Използвайте
Shift + десен бутон
за преместване на 3D курсора близо до клавиатурата - Добавете Plane обект с
Shift + A
→ Plane - Намалете размера с
Shift + S
и разтеглете по X оста сS
иX
- Приложете скалирането с
Ctrl + A
- Добавете Subdivision Surface модификатор
- Задайте Viewport: 3, Render: 4
- Влезте в Edit Mode с
Tab
- Екструднете формата с
E
- Добавете loop cut с
Ctrl + R
и го преместете надолу - Селектирайте всички полигони с
A
- Сплескайте мишката по Z оста с
S
,Z
- Проверете позицията с
1
на Numpad иZ
(Wireframe) - Коригирайте позицията с
G
,Z
, така че мишката да стъпи на бюрото - Върнете се към Solid изглед с
Z
→ Solid - Превключете към Object Mode с
Tab
- Завъртете и позиционирайте мишката с
R
,Z
Полезни команди и функции
Shift + десен бутон
- Преместване на 3D курсораShift + A
- Добавяне на нов обектCtrl + A
- Прилагане на трансформации (Apply)Tab
- Превключване между Object Mode и Edit ModeE
- Екструдване на геометрияCtrl + R
- Добавяне на loop cutS
- Скалиране на обект или компонентиG
- Преместване на обект или компонентиR
- Ротация на обект или компонентиZ
- Превключване между режими на визуализация (Wireframe, Solid и др.)7
на Numpad - Изглед отгоре1
на Numpad - Изглед отпред
Запиши се в Аула
Ако вече имаш регистрация влез оттук