Безплатно! Онлайн събитие: 7 грешки при работа с ChatGPT и AI Регистрация тук.
Добавяне на Spot light
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Най-важното за Spot Light в Blender
Spot Light е насочен светлинен източник, който осветява конкретна област под формата на конус. Ключовите параметри, които контролират този тип светлина, са: посоката (накъде сочи конусът), Power (силата на светлината), Radius (определя остротата на сенките) и Size (ъгълът на конуса, който определя обхвата на осветяване).
Как да настроите Spot Light стъпка по стъпка
- Добавете Spot Light от менюто: Light > Spot
- Превключете към Rendered View с клавиша
Z - Настройте силата на светлината (Power) - препоръчително е да започнете с по-високи стойности (1500W-10000W)
- Позиционирайте светлината с клавиша
Gи я насочете към обектите с клавишаR - Регулирайте Radius за контрол върху мекотата на сенките:
- По-голям радиус = по-меки сенки
- По-малък радиус = по-остри сенки
- Настройте Size (в градуси), за да определите ширината на светлинния конус
- При нужда променете цвета на светлината от опцията Color
Полезни команди и настройки
Light > Spot- добавяне на Spot Light в сценатаZ- превключване към Rendered View за визуализация на осветлениетоG- преместване на светлинния източник (влияе върху остротата на сенките)R- завъртане на светлинния източник (променя посоката на осветяване)Power- контролира интензитета на светлината (измерва се във ватове)Radius- определя мекотата на сенкитеSize- контролира ъгъла на светлинния конус (в градуси)Color- променя цвета на светлината