Безплатно! Онлайн събитие: 7 грешки при работа с ChatGPT и AI Регистрация тук.
Запознаване с FBX Export/Import
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Най-важното от урока: FBX за бърз трансфер към други програми
FBX плъгинът в ZBrush обединява всички ваши SubTools (или само видимите) в един .fbx файл, заедно с UV координатите и лейърите, които могат да се използват като Blend Shapes. Това прави прехвърлянето към приложения като Substance Painter и Maya значително по-бързо и подредено. Можете да настроите координатната система за Maya, да експортирате камери и да мапвате полигрупи към материали (и обратно). Най-голямата полза: спестявате време и избягвате хаоса от многократен експорт на отделни SubTools.
Как да комбинирате модела си в един FBX (стъпка по стъпка)
- Отворете
ZPluginи изберетеFBX Export/Import. - Изберете дали да включите всички
SubToolsили само видимите обекти (обединени в един.fbx). - Активирайте включването на UV координатите и, при нужда, лейърите за Blend Shapes.
- Настройте ориентацията на оста/координатната система, така че да съвпада с
Maya. - По желание активирайте разширени опции: експортиране на камери, конвертиране на полигрупи в материали/asset-и и обратното при импорт.
- Експортирайте
.fbxи го отворете в избраната външна програма (напр.Substance Painter) за текстуриране или по-нататъшна работа.
Ключови инструменти и опции
ZPlugin- Менюто за достъп до плъгини в ZBrush.FBX Export/Import- Плъгин за експорт/импорт на FBX; обединяваSubToolsили видимите обекти в един файл.Export All / Export Visible- Експорт на всичкиSubToolsили само видимите като един.fbx.Include UVs, Layers (Blend Shapes)- Включва UV координатите; експортира лейъри като Blend Shapes за външни приложения.Polygroups ⇄ Materials/Assets- Конвертира полигрупи в материали/asset-и при експорт и материали/asset-и в полигрупи при импорт.