Допълнения към урока
Дискусия към урока
Учебна програма
Учебна програма
Тайните на ZBrush
1. Въведение в навигацията на Zbrush
2. Основни инструменти за работа
3. Въведение прототипирането - I
4. Въведение в прототипирането - II
5. Ефекти и създаване на деформации върху модел
- 1. Какво представлява History Recall?
- 2. Опознаване на Bevel четките
- 3. Въведение в Deformation
- 4. Задълбочен поглед върху Gizmo - 1
- 5. Задълбочен поглед върху Gizmo - 2
- 6. Задълбочен поглед върху Gizmo - 3
- 7. Какво представлява работата с Polypaint?
- 8. Въведение в Surface Noise
- 9. Текстуриране със Spotlight
- 10. Проектиране със Snapshot3D
6. Работата с Instanced meshes, IMMs и други инструменти за прототипиране
- 1. Въведение в Array Mesh - 1
- 2. Въведение в Array Mesh - 2
- 3. Опознаване на Nanomesh
- 4. Какво представлява FiberMesh?
- 5. Проектиране със ZSpheres
- 6. Бързо проектиране с VDM четки
- 7. Създаване на персонализирани VDM четки
- 8. Какво представляват четките IMM
- 9. Създаване на персонализирани IMM четки
- 10. Въведение в работата с Curve четки
- 11. Създаване на персонализирани Curve четки
- 12. Работа с функцията Stager
- 13. Опознаване на опцията AdjustLast
- 14. Какво представляват Matcaps и Standard Materials?
- 15. Основни настройки на Materials
7. Симулации и въведение в рендерирането на Render Passes
8. Опознаване на плъгините в Zbrush
9. Упражнителен проект: Създаване на стилизиран персонаж
- 1. Преустройване на интерфейса
- 2. Създаване на основа за тялото на персонажа
- 3. Създаване на основа за тялото на персонажа - 2 част
- 4. Поставяне на очи
- 5. Поставяне на очи - 2 част
- 6. Създаване на уста и зъби
- 7. Създававане на уста и зъби - 2 част
- 8. Основни корекции на модела
- 9. Прибавяне на крайници
- 10. Прибавяне на длани и ходила
- 11. Оформяне на дланите и ходилата
- 12. Доразвиване на цветовете на модела
- 13. Ретопология и прехвърляне на детайли
- 14. Разчупване на симетрията на персонажа
- 15. Цялостно доразвиване на модела
- 16. Финални корекции по модела
- 17. Записване на turnable video с персонажа
- 18. Рендериране и композит на проекта във Photoshop
Въведение в Deformation
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Ключови функции на Deformation менюто в ZBrush
В менюто Deformation на ZBrush ще откриете мощни инструменти за изглаждане и деформиране на 3D модели. Най-важните функции включват Polish за изглаждане на повърхности, Smart Resym за възстановяване на симетрия и различни деформации като Twist. Тези инструменти могат да се прилагат селективно чрез маски и полигрупи, което ви дава прецизен контрол върху промените на вашия модел.
Практическо приложение на Deformation инструментите
Изглаждане с Polish и полигрупи:
- Създайте маска с
Ctrl + клик
върху Brush прозореца и изберете Lasso - Начертайте произволна маска върху модела
- Натиснете
Ctrl + W
за създаване на полигрупа - Скрийте полигрупата с
Ctrl + Shift + клик
върху нея - Повторете процеса за създаване на няколко полигрупи
- Върнете всички полигрупи с
Ctrl + Shift + клик
извън модела - Приложете Polish by Features за изглаждане на границите между полигрупите
- Създайте маска с
Възстановяване на симетрия:
- Ако сте работили с изключена симетрия и искате да възстановите баланса
- Изберете правилната ос (X, Y или Z) според вашия модел
- Приложете Smart Resym за автоматично възстановяване на симетрията
- Активирайте отново симетрията, за да продължите работа
Прилагане на деформации:
- Експериментирайте с Twist и други деформации
- Изберете правилните оси за деформация (X, Y, Z или комбинация)
- Използвайте Repeat бутоните за повтаряне на деформации
- Комбинирайте с маски за селективно прилагане на ефектите
Полезни команди в Deformation менюто
Ctrl + клик
+ Lasso - създаване на маскаCtrl + W
- създаване на полигрупа от маскаCtrl + Shift + клик
върху полигрупа - скриване на полигрупаCtrl + Shift + клик
извън модела - показване на всички полигрупиShift + F
- включване/изключване на полигоналната мрежаPolish by Features
- изглаждане на границите между полигрупиSmart Resym
- възстановяване на симетрияRepeat to Other
- прилагане на деформация към други subtoolsRepeat to Active
- прилагане на деформация към активната част
Запиши се в Аула
Ако вече имаш регистрация влез оттук