Допълнения към урока
Дискусия към урока
Учебна програма
Учебна програма
Тайните на ZBrush
1. Въведение в навигацията на Zbrush
2. Основни инструменти за работа
3. Въведение прототипирането - I
4. Въведение в прототипирането - II
5. Ефекти и създаване на деформации върху модел
- 1. Какво представлява History Recall?
- 2. Опознаване на Bevel четките
- 3. Въведение в Deformation
- 4. Задълбочен поглед върху Gizmo - 1
- 5. Задълбочен поглед върху Gizmo - 2
- 6. Задълбочен поглед върху Gizmo - 3
- 7. Какво представлява работата с Polypaint?
- 8. Въведение в Surface Noise
- 9. Текстуриране със Spotlight
- 10. Проектиране със Snapshot3D
6. Работата с Instanced meshes, IMMs и други инструменти за прототипиране
- 1. Въведение в Array Mesh - 1
- 2. Въведение в Array Mesh - 2
- 3. Опознаване на Nanomesh
- 4. Какво представлява FiberMesh?
- 5. Проектиране със ZSpheres
- 6. Бързо проектиране с VDM четки
- 7. Създаване на персонализирани VDM четки
- 8. Какво представляват четките IMM
- 9. Създаване на персонализирани IMM четки
- 10. Въведение в работата с Curve четки
- 11. Създаване на персонализирани Curve четки
- 12. Работа с функцията Stager
- 13. Опознаване на опцията AdjustLast
- 14. Какво представляват Matcaps и Standard Materials?
- 15. Основни настройки на Materials
7. Симулации и въведение в рендерирането на Render Passes
8. Опознаване на плъгините в Zbrush
9. Упражнителен проект: Създаване на стилизиран персонаж
- 1. Преустройване на интерфейса
- 2. Създаване на основа за тялото на персонажа
- 3. Създаване на основа за тялото на персонажа - 2 част
- 4. Поставяне на очи
- 5. Поставяне на очи - 2 част
- 6. Създаване на уста и зъби
- 7. Създававане на уста и зъби - 2 част
- 8. Основни корекции на модела
- 9. Прибавяне на крайници
- 10. Прибавяне на длани и ходила
- 11. Оформяне на дланите и ходилата
- 12. Доразвиване на цветовете на модела
- 13. Ретопология и прехвърляне на детайли
- 14. Разчупване на симетрията на персонажа
- 15. Цялостно доразвиване на модела
- 16. Финални корекции по модела
- 17. Записване на turnable video с персонажа
- 18. Рендериране и композит на проекта във Photoshop
Какво представлява работата с Polypaint?
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Същност на Polypaint в ZBrush
Polypaint е мощна система в ZBrush, която ви позволява да текстурирате 3D модели директно с цветове върху повърхността им. За да използвате Polypaint, трябва първо да активирате меню Polypaint и да включите RGB канала, който ви дава възможност да добавяте цвят. Качеството на текстурите, създадени с Polypaint, зависи изцяло от резолюцията на вашия модел - колкото по-висока е резолюцията (повече subdivision нива), толкова по-детайлни текстури можете да създадете.
Как да използвате Polypaint стъпка по стъпка
- Отворете меню Polypaint и се уверете, че е активирано
- Изберете четка за работа (стандартна или специализирана Paint четка)
- Активирайте RGB канала, за да можете да добавяте цвят
- Изберете желания цвят
- Ако искате само да добавяте цвят без да деформирате модела, изключете ZAdd и ZSub режимите
- Регулирайте RGB Intensity, за да контролирате наситеността на цвета
- Висока стойност = наситен цвят
- Ниска стойност = по-блед цвят, позволяващ напластяване
- За по-сложни ефекти, комбинирайте с Alpha Textures:
- Изберете Drag Rectangle или друг режим
- Настройте Brush Alpha с желаната текстура
- Регулирайте Focal Shift за по-изчистени ръбове (отрицателни стойности дават по-остри ръбове)
Полезни команди и функции в Polypaint
RGB канал
- Активира възможността за добавяне на цвят към моделаZAdd/ZSub
- Когато са активни заедно с RGB, променят формата и добавят цвят едновременноPaint четка
- Специализирана четка за оцветяване, достъпна чрез натискане наP
RGB Intensity
- Контролира наситеността на прилагания цвятDrag Rectangle
- Режим за прилагане на текстури върху повърхносттаFocal Shift
- Настройка за контролиране остротата на ръбовете на текстуритеCtrl + D
- Увеличава subdivision нивото на модела за по-детайлно оцветяванеMask by Polypaint
- Позволява създаване на маска на базата на цветоветеCtrl + клик
- Обръща селекцията на маскатаW + Alt + клик върху пинчето
- Центрира gizmo инструмента в центъра на маската
Запиши се в Аула
Ако вече имаш регистрация влез оттук