Прескочи към основното съдържание Прескочи към навигацията

Към този урок няма файлове за сваляне

Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на ZBrush
2. Основни инструменти за работа

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Същността на Subtools в ZBrush

Subtools са сърцето на ZBrush - това са 3D моделите, с които работите в програмата. Чрез Subtool менюто можете да организирате, преименувате и управлявате всички 3D обекти в проекта си. Важно е да запомните, че изтриването на subtool е необратимо действие и не може да бъде възстановено с Ctrl+Z.

Основни операции със Subtools

  1. Организация на Subtools:

    • Отворете Subtool менюто за достъп до всички 3D модели
    • Преименувайте subtools чрез опцията Rename
    • Създавайте папки за групиране на subtools (например Main)
    • Преименувайте папки чрез зъбното колело и Rename Folder
  2. Управление на видимостта:

    • Скривайте subtools чрез иконката с око (не работи за активния subtool)
    • Използвайте Transparency режим за по-добра видимост на активния subtool
    • Активирайте/деактивирайте Transparency с бутона в интерфейса
  3. Манипулиране на Subtools:

    • Добавяйте нови примитиви чрез Append
    • Копирайте или изтривайте subtools (внимание: изтриването е необратимо)
    • Пренареждайте subtools чрез стрелките или с директно влачене

Работа с Gizmo и деформъри

  • Превключвайте между режим Draw (Q) и Gizmo (W)
  • Използвайте Gizmo за трансформации и деформации на обекти
  • Достъпвайте примитиви и деформъри чрез зъбното колело на Gizmo
  • Контролирайте резолюцията на полигоналната мрежа чрез дръжките
  • Прилагайте деформъри като Extender за промяна на формата
  • Потвърждавайте промените с Accept от зъбното колело