Бързо прототипиране с Mesh Extract
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Бързо прототипиране с Mesh Extract - ключови концепции
Mesh Extract е мощен инструмент в ZBrush, който позволява изключително бързо създаване на 3D модели чрез трансформиране на маски в триизмерни обекти. Основното предимство е възможността да генерирате сложни форми, панели и костюми върху съществуващи модели само с няколко движения на четката. Всеки създаден елемент получава собствена полигрупа, което улеснява последващата работа и редакция.
Стъпка по стъпка работа с Mesh Extract
Отворете 3D проект и изтрийте всички subdivision-и от Geometry панела
Натиснете
Ctrlвърху прозореца Brush, за да видите петте различни Mesh Extract четкиИзберете Mesh Project и регулирайте ZIntensity (докато държите
Ctrl), за да контролирате плътността на бъдещия 3D моделЗадръжте
Ctrlи начертайте силует - той моментално се трансформира в 3D обектБез да местите камерата, можете да:
- Изтриете части от модела с
Ctrl + Alt - Добавите още повърхност с
Ctrl + Shift
- Изтриете части от модела с
За по-сложни форми, активирайте Alpha:
- Натиснете
Ctrlи променете Stroke на Rectangle - Изберете Alpha (например стрелка)
- Задръжте
Ctrlи начертайте маска, за да получите 3D модел с формата на избраната Alpha
- Натиснете
За създаване на обемни форми, използвайте Mesh Balloon:
- Изберете Mesh Balloon четката
- Задръжте
Ctrlи начертайте силует - Регулирайте плътността чрез ZIntensity
Полезни команди и функции
Ctrl+ четка - активира Mesh Extract функциятаCtrl + Alt- изтрива части от новосъздадения 3D моделCtrl + Shift- добавя повърхност към новосъздадения 3D моделZIntensity- контролира плътността на генерирания 3D обект- Split функции - позволяват разделяне на създадените елементи от основата благодарение на автоматично генерираните полигрупи