Прескочи към основното съдържание Прескочи към навигацията

Към този урок няма файлове за сваляне

Допълнения към урока
Учебна програма 3ds Max за начинаещи
1. 3Ds Max interface

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Ключови концепции за Viewport-ите в 3ds Max

Viewport-ите са основен елемент в 3ds Max, който ви позволява да виждате и манипулирате 3D обектите от различни ъгли. По подразбиране, интерфейсът предлага 4 различни изгледа: Top (отгоре), Front (отпред), Left (отляво) и Perspective (перспектива). Активният viewport се разпознава по жълтия контур около него, показвайки къде ще се изпълняват вашите команди.

Разбиране на различните изгледи

  • Top View (Изглед отгоре) - показва обектите погледнати директно отгоре, като двуизмерна проекция
  • Front View (Изглед отпред) - показва обектите погледнати отпред
  • Left View (Изглед отляво) - показва обектите погледнати от лявата страна
  • Perspective View (Перспектива) - единственият изглед, който показва обектите в триизмерен вид с перспектива

Докато ортогоналните изгледи (Top, Front, Left) показват обектите в двуизмерна проекция с безкрайна размерна мрежа, перспективният изглед показва обектите триизмерно с крайна размерна мрежа (Grid).

Полезни елементи във Viewport-а

  • ViewCube - инструмент в ъгъла на viewport-а, който позволява бързо превключване между различни изгледи
  • Grid (Размерна мрежа) - помага за ориентация и позициониране на обектите в пространството
  • Жълт контур - показва кой viewport е активен в момента

Въпреки че не винаги са необходими всичките четири изгледа, комбинацията от различни перспективи е изключително полезна за прецизно позициониране, подравняване и манипулиране на обекти, особено в сложни сцени с много елементи.

Дискусия към урока