Прескочи към основното съдържание Прескочи към навигацията

Към този урок няма файлове за сваляне

Допълнения към урока
Учебна програма 3ds Max за начинаещи
2. Създаване на обекти

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Основни принципи на скалирането в 3ds Max

Скалирането в 3ds Max позволява да променяте размера на обектите по една, две или всички оси едновременно. Важно е да знаете, че скалирането разтяга не само обекта, но и текстурите върху него, което може да е нежелан ефект. Когато е възможно, по-добре променяйте размерите директно от параметрите на примитива, вместо да използвате скалиране.

Как да използвате инструмента Scale

  1. Селектирайте обекта, който искате да скалирате
  2. Натиснете клавиша R на клавиатурата, за да активирате инструмента Scale
  3. Използвайте трансформационното гизмо за скалиране:
    • Кликнете върху една от цветните оси, за да скалирате само в тази посока
    • Кликнете върху трапеца между две оси, за да скалирате в две посоки едновременно
    • Кликнете върху жълтия диамант в центъра, за да скалирате пропорционално по всички оси
  4. Влачете мишката, за да промените размера
  5. Натиснете десен бутон, за да приключите командата без да я изпълните

Прецизно скалиране

За прецизно скалиране с точен процент: 1. Кликнете с десен бутон върху иконката на командата Scale 2. В отворилия се прозорец Transform Type-In въведете желания процент: - Въведете стойност за всяка ос поотделно - Или въведете обща стойност за пропорционално скалиране (например 200% за двойно увеличаване)

Полезни команди и клавишни комбинации

  • R - Активира инструмента Scale
  • Alt + Q - Изолира селектирания обект
  • Alt + W - Връща изгледа към всички обекти
  • Ctrl + Z - Отменя последното действие

Дискусия към урока