Прескочи към основното съдържание Прескочи към навигацията

Към този урок няма файлове за сваляне

Допълнения към урока
Учебна програма 3ds Max за начинаещи
2. Създаване на обекти

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Основни концепции за стандартните примитиви в 3ds Max

В този урок се запознаваме със стандартните примитиви в 3ds Max - основните тримерни форми, които служат като градивни елементи за по-сложни модели. Научаваме, че всеки примитив има параметри, които можем да променяме и след създаването му чрез Modify панела. Особено важни са сегментите, които определят детайлността на обекта - повече сегменти означават по-плавни заоблени повърхности, но и повече полигони, което може да натовари сцената.

Стъпка по стъпка създаване на стандартни примитиви

  1. Отворете нова сцена чрез File > Reset
  2. Активирайте Create панела и изберете желания примитив (Box, Sphere, Cylinder и т.н.)
  3. Кликнете и влачете в прозореца, за да определите основата/размера
  4. За някои примитиви (Box, Cylinder, Cone):
    • Пуснете бутона на мишката след определяне на основата
    • Преместете мишката, за да зададете височина
    • Кликнете отново, за да фиксирате височината
  5. За Cone има трета стъпка - определяне на радиуса на горната основа
  6. Натиснете десен бутон, за да приключите командата
  7. Използвайте Modify панела, за да промените параметрите на създадения обект

Полезни команди и функции

  • Alt+W - Максимизира активния viewport
  • F4 - Показва/скрива ръбовете на обектите
  • Shift+J - Показва/скрива bounding box (габаритната рамка) на обектите
  • Auto Grid - Опция, която позволява създаване на обекти върху повърхността на други обекти
  • Alt + среден бутон - Завърта изгледа около селектиран обект без да прекъсва текущата команда
  • Среден бутон - Панорамно преместване на изгледа
  • Колелото на мишката - Приближаване/отдалечаване

Практическа задача

Упражнете се в създаването на всички стандартни примитиви (Box, Sphere, Cylinder, Cone, Torus, Teapot, Geosphere, Pyramid, Plane и Text+). Експериментирайте с различен брой сегменти при обектите със заоблени повърхности и наблюдавайте как това влияе върху тяхната гладкост и детайлност.

Дискусия към урока