Прескочи към основното съдържание Прескочи към навигацията

Към този урок няма файлове за сваляне

Допълнения към урока
Учебна програма 3ds Max за начинаещи
2. Създаване на обекти

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Ключови методи за селектиране на обекти в 3ds Max

В този урок се разглеждат основните методи за селектиране на обекти в 3ds Max. Селектирането е фундаментална операция, която ви позволява да избирате обекти, върху които искате да работите. Най-често използваните методи включват директно кликване върху обект, селектиране чрез очертаване на област и избор от списъка с обекти в сцената.

Практически техники за селектиране

  1. Директно селектиране - кликнете върху обект, за да го изберете
  2. Селектиране чрез област:

    • Активирайте инструмента Select Object
    • Кликнете и влачете, за да създадете селекционна област
    • По подразбиране, всеки обект, който се докосва от селекционната област, ще бъде избран
  3. Промяна на типа селекция:

    • Използвайте бутона Window/Crossing за превключване между режимите
    • Window режим: селектира само обекти, които са изцяло в селекционната област
    • Crossing режим: селектира обекти, които се докосват от селекционната област
  4. Селектиране по име:

    • Натиснете бутона Select by Name или клавиша H
    • Изберете обект от списъка и натиснете OK

Полезни функции и команди

  • Select Object - активира инструмента за селектиране
  • Window/Crossing - превключва между режимите на селектиране
  • H - отваря диалоговия прозорец за селектиране по име
  • Форма на селекционната област - може да се промени от правоъгълник на кръг чрез задържане на иконата за селектиране

Дискусия към урока