Прескочи към основното съдържание Прескочи към навигацията

Към този урок няма файлове за сваляне

Допълнения към урока
Учебна програма Google Workspace
3. Google календар. Срещи, събития, покани.

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Ключови настройки в Google Календар

Google Календар предлага множество възможности за персонализиране, които могат значително да подобрят вашата продуктивност. Настройките са достъпни чрез иконата със зъбно колело и са разделени на общи настройки и специфични за отделните календари. При промяна на настройките не е необходимо да търсите бутон за запазване - всичко се записва автоматично.

Как да персонализирате вашия календар стъпка по стъпка

  1. Отворете Google Календар и кликнете върху иконата със зъбно колело в горния десен ъгъл
  2. Изберете "Настройки" от падащото меню
  3. В лявата част ще видите раздели:

    • Общи настройки
    • Моите календари
    • Други календари
  4. В общите настройки можете да промените:

    • Език и регион
    • Формат на датата (ден/месец/година, месец/ден/година и т.н.)
    • Формат на часа (12 или 24-часов)
    • Часови зони (основна и вторична)
    • Настройки на събитията (стандартна продължителност, разрешения за гости)
    • Автоматично добавяне на покани
    • Известия (сигнали, известия на работния плот)
    • Външен вид (показване на уикенди, номера на седмиците)
    • Начален ден на седмицата (събота, неделя или понеделник)
    • Работно време (дни и часове, в които сте на разположение)
  5. В "Моите календари" можете да настроите за всеки календар:

    • Име и описание
    • Часова зона (специфична за този календар)
    • Разрешения за достъп (споделяне с други хора)
    • Известия за събития (стандартни известия)

Полезни функции и настройки

  • Автоматична смяна на часовата зона - календарът автоматично се адаптира към местната часова зона при пътуване
  • Световен часовник - показва времето в различни часови зони за по-лесно планиране на международни срещи
  • Работно време - блокира възможността други да насрочват срещи с вас извън работното ви време
  • Показване на събития от Gmail - автоматично добавя резервации за полети, хотели и други събития от имейлите ви
  • Намаляване на яркостта на минали събития - визуално разграничава минали от предстоящи събития
  • Показване на по-краткотрайни събития - помага да планирате буфер между кратки срещи